آموزش سئو سایت

خرید نهال از بزرگترین نهالستان ایران

میوه یکی از پر خاصیت­ ترین خوراکی­هاست که امروزه جایگاه ویژه­ای در سبد غذایی خانوارها دارد و گرایش مردم به مصرف میوه بسیار افزایش یافته است از سوی دیگر با توجه به افزایش جمعیت و افزایش سرانه مصرف میوه تقاضا برای عرضه میوه روز به روز در حال افزایش است به همین دلیل و دلایل متعدد دیگر باغداری به یکی از مشاغل پر سود و بسیار پر طرف دار بدل شده است و از حالت سنتی و کم بازده خود خارج شده است و به سبک و سیاق مدرن و علمی در آمده است.

اما نباید فراموش کنید عوامل متعدد و بی‌شماری در موفقیت یک باغ اعم از مثمر و یا غیر مثمر دخیل خواهند بود که باغداران بایستی بر این فاکتورها و عوامل متعدد واقف باشند تا بتوانند در زمینه باغداری موفق عمل نمایند و به سود دلخواه دست یابند، می­توان گفت که یکی از مهم‌ترین و ابتدایی­ترین فاکتورهای موثر بر موفقیت آمیز بودن احداث یک باغ و میزان سود دهی یک باغ در آینده خرید نهال است که نباید اهمیت این موضوع مورد غفلت واقع شود.

از این رو در مقاله پیش رو خرید نهال و فاکتورهای موثر بر این امر مهم و حیاتی را مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهیم داد پس اگر به دنبال احداث باغ و یا خرید نهال هستید توصیه می­شود که تا انتها با ما همراه شوید.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 30 شهريور 1402ساعت 18:30  توسط ریحانه مقدم  بازدید 42 برچسب ها:

موفق ترین تولید کننده پمپ اب ایرانی

پمپ‌های آب از اهمیت چشمگیری برخوردار هستند و این اهمیت بر کسی پوشیده نیست. این وسایل اساسی به تأمین آب برای مصارف مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی و خانگی کمک می‌کنند. در ایران نیز، تولید پمپ‌های آب به یکی از صنایع پیشرو تبدیل شده است؛ اما موفق‌ترین تولید کننده پمپ آب ایرانی کدام است؟ به دنیای پمپ‌های آب باکیفیت و مطابق با استانداردهای بین‌المللی خوش آمدید! اگر به دنبال پمپ‌هایی هستید که عملکرد بی‌نظیری داشته باشند و خدمات پس از فروش عالی نیز ارائه دهند، شرکت صنایع پمپ ارس گزینه مناسبی برای شما است. این شرکت با تاریخچه‌ای برجسته و محصولات باکیفیت، به یکی از برترین تولید کننده‌های پمپ آب ایرانی تبدیل شده است. صنایع پمپ ارس همان برندی است که به دنبالش می‌گردید. برای اثبات این ادعا و به‌منظور معرفی و بررسی این شرکت برجسته، با ما همراه باشید.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 30 شهريور 1402ساعت 14:35  توسط ریحانه مقدم  بازدید 61 برچسب ها:

آموزش وبلاگ نویسی

اینترنت و فضای مجازی بستری وسیع و مملو از ظرفیت های گوناگون است که می تواند برای موفقیت هرچه بیشتر به شما کمک کند. در عصر فناوری و ارتباطات هر کسی می تواند از دانش و مهارت خود برای ارتباط با هزاران انسان دیگر استفاده کند. وبلاگ نویسی یک شیوه ساده برای مطرح کردن نظریات و اشتراک گذاری دانسته های خود با دیگران است. اگر شما هم فکر می کنید مهارت خوبی در نویسندگی دارید، می توانید با یادگیری نکات مهم مقاله آموزش وبلاگ نویسی و مشاهده چند نمونه وبلاگ موفق، برای ساخت وبلاگ شخصی خود اقدام کنید.

تمامی نکاتی که در ادامه برای شما بررسی می کنیم، برگرفته از تجربیات ما در مدیریت و راه اندازی هزاران وبلاگ در عرصه وب است.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 شهريور 1402ساعت 14:40  توسط ریحانه مقدم  بازدید 48 برچسب ها:

تگ هدینگ چیست؟

اگر شما هم به تازگی وارد عرصه دیجیتال مارکتینگ شده اید یا در حال یادگیری سئو هستید، احتمالا نام هدینگ ها و سربرگ های محتوا به گوشتان خورده است. شاید هنوز کمی در این باره شک داشته باشید که تگ هدینگ چیست و به چه علت تاکید زیادی بر استفاده از آن می شود.

در واقع مفهوم هدینگ به اندازه سایر استراتژی های سئو و بهینه سازی سایت پییچیده نیست، اما رعایت نکات مربوط به آن به طور قابل توجهی بر افزایش ترافیک و بازدید سایت شما تاثیر خواهد گذاشت. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی کامل و جامع تگ های هدینگ و راه های مختلف به کارگیری آن در محتوای سایت بپردازیم.

+ نوشته شده در  سه شنبه 28 شهريور 1402ساعت 19:51  توسط ریحانه مقدم  بازدید 46 برچسب ها:

پمپ اب خانگی

در شبکه‌های آبرسانی شهری، روستایی و صنعتی، ممکن است فشار آب ورودی به ساختمان‌ها، مجتمع‌های مسکونی، اداری و تجاری برای تأمین آب مصرفی در طبقات بالایی کافی نباشد. در چنین مواقعی، از پمپ اب خانگی برای تقویت فشار آب استفاده می‌شود. این پمپ‌ها توانایی افزایش فشار آب و تأمین آبدهی مناسب در نقاط دورتر از منبع آب را دارند. استفاده از پمپ آب خانگی علاوه بر تقویت فشار آب، مزایای دیگری نیز دارد. یکی از مهم‌ترین مزایا، صرفه‌جویی در مصرف آب است. با افزایش فشار آب و بهبود روند آبدهی، مصرف آب در طبقات بالایی بهبود یافته و از تلف شدن آب جلوگیری می‌شود. این موضوع به کاهش هزینه‌های مرتبط با مصرف آب کمک می‌کند.

پمپ‌های اب خانگی به‌صورت معمول در مجتمع‌های مسکونی و تجاری کوچک یا متوسط نصب می‌شوند و به‌عنوان یک راهکار کارآمد برای مشکلات فشار آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پمپ‌ها با توجه به نیاز مشتری و مشخصات ساختمان نصب می‌شوند تا فشار و آبدهی مناسب را فراهم کنند. از این رو، استفاده از پمپ‌های آب خانگی می‌تواند به افزایش بهره‌وری و راندمان در مصرف آب کمک کند.

+ نوشته شده در  سه شنبه 28 شهريور 1402ساعت 16:14  توسط ریحانه مقدم  بازدید 51 برچسب ها:

چگالی کلمات کلیدی در سئو

چگالی کلمات کلیدی در سئو یکی از مهمترین فاکتور ها به شمار می آید. اهمیت ندادن به این فاکتور مهم، موجب می شود؛ یا ربات های گوگل متوجه موضوع صفحه شما نشوند و آن را برای کلمه کلیدی مدنظر در نتایج جستجو جای ندهند، یا این که جریمه بهینه سازی بیش از حد (Over Optimization) شامل حال وب سایت شما شده و صفحه به طور کلی از نتایج جستجو حذف شود. برای درک بهتر مفاهیم مشکلات ذکر شده و علت آن ها تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

+ نوشته شده در  سه شنبه 28 شهريور 1402ساعت 13:24  توسط ریحانه مقدم  بازدید 44 برچسب ها:

دنیای زبان، بهترین منبع یادگیری زبان های مختلف

امروزه دنیای زبان های خارجی و روش های یادگیری آن ها با تحولات بسیاری همراه شده و شیوه های زیادی برای یادگیری و تقویت زبان ابداع شده‌اند. اما با وجود این پیشرفت ها همچنان کتب آموزش زبان بسیار محبوب هستند و افراد زیادی بر این باورند که فراگیری زبان از طریق کتاب ها می تواند از سایر روش ها مثمر ثمر تر باشد. به همین دلیل قصد داریم تا در این مطلب جهت جلوگیری از سردرگمی شما در دنیای زبان، برخی از مهمترین ویژگی های یک کتاب آموزش زبان خوب را بیان کنیم.

+ نوشته شده در  دوشنبه 27 شهريور 1402ساعت 21:28  توسط ریحانه مقدم  بازدید 73 برچسب ها:

متا تگ Open graph چیست؟

متا تگ Open graph از جمله متا تگ هایی است که در راستای بهینه سازی سورس سایت باید شناخت کافی از آن، داشته باشید. برخی از متا تگ ها در سئو اهمیت بسیار زیادی دارند و مستقیما روی رتبه و سئو سایت اثرگذار هستند، برخی متا تگ ها نیز اثرگذاری غیرمستقیم دارند. متا تگ Open graph نیز در این دسته بندی قرار می گیرد.

ما در این مقاله سعی کردیم به طور کامل این تگ را برای شما شرح دهیم و نکات مهم آن را به شما آموزش دهیم.

+ نوشته شده در  دوشنبه 27 شهريور 1402ساعت 19:28  توسط ریحانه مقدم  بازدید 59 برچسب ها:

لیست انواع کتاب قانون و معرفی بهترین آن ها

کتاب قانون به مجموعه کتاب های حقوقی گفته می شود که در هریک از آن ها قوانین شاخه خاصی از حقوق قرار گرفته است. کتاب قانون با موضوعات گوناگونی از جمله قانون مدنی، مجازات اسلامی، تخلفات اداری، قوانین مالیاتی، قوانین تجاری و... به چاپ رسیده است. این کتاب ها می توانند برای افراد فعال در عرصه حقوق، بخصوص کسانی که قصد شرکت در آزمون های وکالت را دارند، بسیار مفید واقع شوند.

+ نوشته شده در  يکشنبه 26 شهريور 1402ساعت 20:54  توسط ریحانه مقدم  بازدید 53 برچسب ها:

پیج رنک چیست؟

پیج رنک گوگل چیست؟ موتور جستجو گوگل برای تعیین اهمیت صفحات سایت های مختلف و جهت رتبه بندی آن‌ها در صفحه نتایج جستجو، از پیج رنک سایت استفاده می کند. پیج رنک یکی از فاکتورهای اصلی برای رتبه بندی نتایج ربات جستجوگر گوگل است. (یا بر اساس این مقاله بهتر است بگوییم بود)  پیج رنک (Page Rank) توسط بنیان گذاران گوگل Larry Page و Sergey Brin مطرح شد. در واقع اصطلاح پیج رنک نیز از اسم لری پیج گرفته شده است.

به عبارت دیگر پیج رنک سایت عددی بین 1 تا 10 است که به صفحات مختلف سایت ها اختصاص داده می شود؛ مانند یک نمره که به هریک از این صفحات تعلق می گیرد. حال رتبه و جایگاه این صفحات در صفحه نتایج جستجو گوگل، بر اساس نمره یا همان پیج رنکی که به آن‌ها اختصاص داده شده، تعیین می شود. هرچه پیج رنک یک صفحه بالاتر باشد، شانس بیشتری جهت کسب جایگاه بهتر و بالاتر قرار گرفتن نسبت به صفحات هم موضوع خود (صفحات رقیب)، خواهد داشت.

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 شهريور 1402ساعت 11:21  توسط ریحانه مقدم  بازدید 64 برچسب ها:

جدیدترین تکنیک های سئو کلاه سفید 2023

هنگامی که یک کاربر اینترنتی تصمیم می گیرد در مورد مطلبی جستجو کند، گوگل از الگوریتم خاصی استفاده می کند تا مرتبط ترین و بهترین پاسخ را به او ارائه دهد. درواقع رسیدن یک وب سایت به رتبه های بالا در نتایج جستجوی گوگل مستلزم این است که با روند کار گوگل آشنا باشد. گوگل برای تشخیص مطالب مفید و نمایش آن ها در نتایج جستجو، فاکتورهای متعددی را بررسی می کند؛ از جمله این فاکتورها می توان به کلمات کلیدی، تجربه کاربری وب سایت، ویژگی های کسب و کار محلی، تازگی محتوا و... اشاره کرد. صاحبان کسب و کارهای آنلاین یا کارشناسان دیجیتال مارکتینگ می توانند با رعایت نکات بهینه سازی سایت و به کارگیری تکنیک های سئو کلاه سفید از رقبای خود پیشی بگیرند. به این ترتیب سئو کلاه سفید در افزایش ترافیک سایت و جذب مشتری نقش حائز اهمیتی دارد.

در این محتوا قصد داریم تکنیک های جدید و کاربردی سئو کلاه سفید در سال 2023 را برای شما شرح دهیم:

+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 شهريور 1402ساعت 11:19  توسط ریحانه مقدم  بازدید 61 برچسب ها:

7 مزیت طراحی ریسپانسیو سایت برای سئو

+ نوشته شده در  دوشنبه 20 شهريور 1402ساعت 14:04  توسط ریحانه مقدم  بازدید 55 برچسب ها:


آموزش تعمیر و نگهداری سئو

برای کارآمد بودن سئو لازم است به طور روزانه، هفتگی و ماهانه بررسی هایی برای نگهداری سئو صورت بگیرد؛ در غیر این صورت تمام هزینه و زمانی که صرف شرکت در کلاس های آموزش سئو کرده اید، تلف خواهد شد.

به خاطر داشته باشید که رتبه سایت شما در گوگل دائمی نیست و همواره متغیر خواهد بود. به دلیل تعدد وب سایت های موجود در اینترنت، مدیران وب سایت ها در تلاش هستند تا رتبه سایت خود ارتقا بدهند؛ بنابراین پس از این که رتبه خوبی در نتایج جستجو به دست آوردید، حفظ و بهبود این رتبه مهم ترین کاری است که باید برای آن برنامه ریزی کنید.

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 شهريور 1402ساعت 11:20  توسط ریحانه مقدم  بازدید 62 برچسب ها:

نکات مهم سئو دسته بندی محصولات

یکی از مفاهیم مهمی که در آموزش سئو وردپرس با آن مواجه هستیم، سئو دسته بندی محصولات است که تاثیر فوق العاده زیادی بر بهینه سازی سایت دارد. دسته بندی محصولات برای فروشگاه های آنلاین نقش حیاتی دارد و باعث ایجاد رابط کاربری بهتری می شود.

مزایای سئو دسته بندی محصولات باعث شده است بسیاری از صاحبان وب سایت ها به دنبال جدیدترین روش ها برای اتخاد این تغییرات در آنلاین شاپ خود باشند.

اگر شما هم می خواهید ترافیک سایت خود را افزایش داده و مشتریان بیشتری را به سوی فروشگاه اینترنتی خود جذب کنید، پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب قصد داریم به معرفی و شرح 8 راهکار مهم در سئو دسته بندی محصولات بپردازیم.

چرا دسته بندی محصولات سایت های فروشگاهی مهم هستند؟

دسته بندی محصولات کار ساده‌ای به نظر می رسد اما بسیاری از افراد که در حوزه سئو مشغول به کار هستند، هنوز با اهمیت این مفهوم آشنایی ندارند. دسته بندی در وردپرس نیازمند دانش و اطلاعات کافی در این زمینه است و برای انجام آن باید اصول خاصی را رعایت کنید.

پیش از اینکه وارد بحث معرفی تکنیک سئو انواع دسته بندی محصولات و نحوه اعمال آن ها در صفحات وب شویم، باید بدانیم اصلا چرا دسته بندی محصولات برای یک سایت مهم است؟ در واقع دسته بندی محصولات در وردپرس به هدف مدیریت بهتر محتوای سایت صورت می گیرد و به مدیران سایت دیدگاه جامع تری نسبت به محصولات خود ارائه می دهد.

علاوه بر این، دسته بندی سبب می شود موتورهای جستجو صفحات شما را سریع تر و راحت تر پردازش کنند؛ بنابراین به کارگیری این تکنیک های سئو سایت می تواند در رتبه گیری سایت شما موثر باشد.

اما مهم ترین مزیت دسته بندی محصولات این است که مشتریان دسترسی آسان تری به مطالب و محصولات شما خواهند داشت؛ در نتیجه منظم بودن سایت و اولویت بندی محصولات بر اساس فیلترهای مختلف کمک می کند تا افراد در زمان کمتری بتوانند کالای مورد نظر خود را پیدا کرده و سفارش دهند.

این کارکرد بیشتر با مفهوم تجربه کاربری وب سایت پیوند دارد و با صرفه جویی در وقت مخاطب، باعث می شود رضایت بیشتری از خرید کردن در سایت شما داشته باشند. این مسئله منجر می شود مشتریان برای خریدهای آینده نیز به سایت شما اطمینان کنند و حتی آن را به دیگران پیشنهاد دهند.

انواع دسته بندی محصولات

همانطور که گفته شد دسته بندی سایت باعث می شود دسترسی به بخش های مختلف سایت آسان تر شود و کاربران دچار سردرگمی نشوند. به طور کلی برای دسته بندی محصولات یک سایت دو مرحله وجود دارد:

  1. صفحات دسته بندی دسته ها (CLP)
  2. صفحات دسته بندی محصولات (PLP)

در فروشگاه های اینترنتی محصولات مختلفی وجود دارند که هر یک زیرمجموعه یکی از شاخه ها یا دسته ها قرار می گیرند؛ اما گاهی اوقات هر کدام از دسته ها خودشان ذیل دسته بندی گسترده تری تعریف می شوند.

به عنوان مثال اگر به دنبال خرید یک دستگاه موبایل سامسونگ هستید، می توانید آن را در دسته برند سامسونگ پیدا کنید. دسته سامسونگ زیر مجموعه دسته بزرگ تری با عنوان موبایل قرار دارد پس در دسته بندی های این سایت ما با یک دسته بندی دسته (CLP) و یک دسته بندی محصول (PLP) که همان موبایل سامسونگ است، مواجه هستیم؛ بنابراین در دسته بندی دسته ها، فهرستی از دسته ها را مشاهده می کنیم، اما در دسته بندی محصولات لیست کالاها را خواهیم دید.

درک تفاوت این دو نوع دسته بندی چه اهمیتی دارد؟ دسته بندی دسته ها به تنهایی قادر به پاسخگویی به نیاز مشتری نیست، چرا که یک ساختار عام و کلی دارد و مخاطب با تعداد زیادی از محصولات مواجه می شود که تعدادی از آن ها ارتباطی با خواسته او ندارد.

مثلا زمانی که مشتری به یک موبایل سامسونگ نیاز دارد، سایت باید تمام موبایل ها با برندهایی غیر از سامسونگ را از نتیجه جستجو حذف کند. این کار به کمک دسته بندی محصولات صورت می گیرد. به عبارت دیگر هر چقدر دسته بندی محصولات ریزتر و جزئی تر باشند، نتایج دقیقی به کاربر نمایش داده خواهد شد که کاملا با محصول مد نظر او مطابقت دارند.

8 راهکار اساسی برای سئو دسته بندی ها

تحقیقات نشان می دهد صفحاتی که دارای دسته بندی محصولات هستند، در رقابت برای رتبه گیری موفق تر عمل می کنند و آمار کلیک آن ها به طور چشمگیری بیشتر از سایرین است. به همین علت سئو دسته بندی وردپرس از جمله آموزش های کاربردی برای مدیران سایت ها محسوب می شود که یادگیری آن مزایای بی شماری برای سئو سایت دارد.

دسته بندی سایت اگرچه مفهومی جدید به شمار نمی رود، اما یک چالش اساسی برای کارشناسان دیجیتال مارکتینگ است.

در ادامه مهم ترین عناصر سئو دسته بندی محصولات را ذکر کرده ایم که رعایت آن ها کمک زیادی به افزایش بازدید سایت و رضایت کاربران خواهد کرد.

1- نوشتن محتوای جذاب برای دسته ها

زمانی که در صفحه محصولات چیزی به غیر از لینک محصول وجود ندارد، رتبه بندی سایت برای موتور جستجو دشوار می شود. به همین علت توصیه می شود در ذیل هر دسته یا محصول، مطلب جذابی را نیز اضافه کنید تا با بهبود سئو سایت به هدف رتبه گیری گوگل نزدیک تر شوید.

در رابطه با محصولات معمولا توضیحاتی راجع به تاریخچه آن محصول چندان جذاب به نظر نمی رسد. در عوض می توانید در مورد خصوصیات و ویژگی های محصول، نحوه ساخت آن، مواد به کار رفته، مدل های محبوب و موضوعاتی از این قبیل بنویسید. داشتن یک متن سئو شده و جالب در دسته بندی های محصولات کاربران را برای خرید آن محصول ترغیب می کند.

برای نوشتن محتوا زیر هر موضوع از دسته بندی سایت باید به حجم مطالب نیز توجه داشته باشید. اصولا طبق قواعد سئو دسته بندی محصولات، ۹۰ درصد از مطالبی که در توضیح یک محصول نوشته می شوند غیرضروری و زائد هستند و اغلب توسط مشتریان نیز مطالعه نمی شوند؛ بنابراین تمرکز خود را بر نوشتن محتوای مفید و اثرگذار در کمتر از ۱۰۰۰ کلمه بگذارید و از زیاده گویی بپرهیزید.

2- ساماندهی صحیح دسته بندی ها

برای ایجاد دسته بندی ها بهتر است از یک الگوی اولویت بندی صحیح پیروی کنید و عناوین زیرمجموعه را در عنوان مادر جایگذاری کنید. با انجام این کار پیوند خودکار زیر مجموعه های هر دسته بندی با سرفصل آن دسته همخوانی خواهد داشت؛ همچنین توصیه می شود در انتهای محتوای مربوط به هر محصول، محصولات مشابه با آن که در همان دسته بندی وجود دارند را به مشتری پیشنهاد کنید.

فهرست کردن این پیشنهادات می تواند به صورت خودکار انجام گیرد، اما در رابطه با برخی از محصولات امکان خطا نیز وجود دارد پس گاهی لازم است دسته بندی های پیشنهادی را به طور دستی تنظیم کنید.

3- لینک سازی داخلی صحیح برای دسته ها

استفاده از لینک های داخلی باعث دسترسی سریع تر مخاطب به محصولات می شود و از طرف دیگر در بهبود رتبه سایت نیز تاثیر دارد. فروشگاه های بزرگ می توانند صفحات مربوط به محصولات مشابه را به یکدیگر لینک دهند یا از لینک به محصولات محبوب و پرفروش کمک بگیرند. در اینصورت مدیران سایت ها می توانند با اشتراک گذاری رتبه سایت های داخلی خود در جهت بهبود سئو سایت تلاش کنند.

یکی از نکاتی که معمولا در دوره سئو فروشگاهی به بازاریابان دیجیتال گفته می شود این است که برای رتبه گیری سایت باید تعداد صفحات محصول را محدود نگه داشت. به این معنا که لازم نیست برای تمام محصولات موجود در سایت صفحه مجزایی را تعریف کنید زیرا تعداد صفحات زیاد منجر به پایین کشیدن رتبه کلی سایت می شود و هیچ کاربری فرصت بازدید از تمام آن ها را نخواهد داشت. بنابراین برای متعادل نگه داشتن بازدید صفحات وب، بهتر است با لینک دادن محصولات به یکدیگر، رتبه صفحات را در دسته های جزئی تر ادغام کنید.

4- استفاده از کلمات کلیدی طولانی (Long tail keyword) برای دسته ها

صفحه دسته بندی درواقع کلمات کلیدی اصلی وب سایت شما را تشکیل می دهد؛ بنابراین لازم است نسبت به انتخاب کلمات کلیدی خود دقت زیادی به خرج دهید. برای اینکه کلمات کلیدی مناسبی را برای معرفی محصولات خود پیدا کنید، خود را به جای مشتریان بگذارید تا متوجه شوید هنگامی که قصد خرید یک محصول را دارند با جستجوی چه عباراتی آن را در اینترنت می یابند.

این مسئله اهمیت زیادی در سئو دسته بندی محصولات دارد و باعث افزایش بازدید سایت شما خواهد شد. اگرچه به نظر می رسد در چند سال اخیر کلمات کلیدی که کاربران استفاده می کنند دچار تغییر و تحولاتی شده است و امروزه افراد از عبارات طولانی تر یا به اصطلاح کلمات کلیدی لانگ تیل برای جستجو در گوگل کمک می گیرند؛ از همین رو گنجاندن لانگ تیل در عناوین دسته ها ایده خوبی برای بالا بردن رتبه سایت محسوب می شود.

5- استفاده از عناصر کاربردی برای راهنمایی کاربران

آنچه که در دسته بندی سایت باید به آن توجه داشته باشید این است که محتوای خود را مختصر و مفید بنویسید. به خاطر داشته باشید توضیحاتی که در ذیل هر محصول درج می کنید باید مشتری را برای خریدی مطمئن راهنمایی کند بنابراین نیازی نیست مسائل خیلی جزئی را بیان کنید، بلکه صرفا تلاش کنید مطالب لازم درمورد محصول را توضیح دهید.

برای رعایت انسجام متن از اصول کلی سئو پیروی کنید و در کنار استفاده از کلمات کلیدی، سعی کنید به سوالاتی که ممکن است کاربران در حین خرید با آن ها مواجه شوند پاسخ دهید. علاوه بر این ایجاد بخش پرسش و پاسخ نیز زمینه خوبی را برای تعامل خریدار و فروشنده فراهم می کند و به مشتریان برای خرید کردن از سایت شما کمک خواهد کرد.

6- آدرسی دهی صحیح برای دسته ها

در این مرحله از سئو دسته بندی محصولات باید URL مناسبی برای صفحات دسته بندی بنویسید تا درک صفحات سایت شما برای موتور جستجو آسان تر شود. معمولا نوشتن URL خیلی کوتاه برای دسته بندی محصولات مشابه توصیه نمی شود به این دلیل که سبب دشوار شدن تحلیل ترافیک سایت برای موتور جستجو می گردد.

بنابراین با اینکه احتمال خطا در URLهای کوتاه کمتر است و تغییر دادن آن ها نیز راحت تر صورت می گیرد اما برای بهبود سئوی سایت پیشنهاد می شود از یک ساختار URL کامل استفاده کنید. این استراتژی سئو درصورتی که به درستی انجام گیرد شما را از تغییرات URL در آینده بی نیاز می کند و در عین حال نقش موثری در ارتقای رتبه سایت شما خواهد داشت.

7- نوشتن تگ h1 و تایتل

از جمله مفاهیم پایه ای که در مطالب آموزش سئو به آن پرداخته می شود بحث مربوط به H1 و عنوان محتوا است. آمارها نشان می دهد که گوگل درمواردی اقدام به بازنویسی عناوین سایت ها می کند و غالبا عنوان یا تایتل یک سایت را به H1 آن تغییر می دهد؛ به همین دلیل است که کارشناسان دیجیتال مارکتینگ و فعالان حوزه سئو معمولا از یک عنوان برای H1 و تایتل استفاده می کنند.

به طور کلی می توان گفت ایجاد برچسب یا عناوین در متن باعث می شود شکل ظاهری سایت منظم تر به نظر رسیده و کاربران برای یافتن مطلب مورد نظر خود زمان کمتری را صرف کنند. اگر می خواهید احتمال بازنویسی شدن عنوان یا تایتل محتوای خود را کمتر کنید، پیشنهاد می کنیم از عناوین طولانی تر بهره بگیرید.

8- استفاده از استراکچر دیتاها

به کارگیری استراکچر دیتا به عنوان یک سیگنال موثر برای موتور جستجو عمل می کند تا گوگل بتواند درک بهتری از محتوای سایت شما داشته باشد.

از جمله مهم ترین انواع استراکچر دیتا که در سئو دسته بندی محصولات کاربرد فراوانی دارد، بخش سوالات متداول در انتهای سایت است. با ایجاد چنین عنصری در وب سایت خود، می توانید نسبت به بهینه سازی فروشگاه آنلاین اقدام کنید.

در این مرحله باید دقت داشته باشید برای اینکه سئو دسته بندی وردپرس بیشترین بهره وری را برای سایت شما داشته باشد، بهتر است از نوشتن پرسش و پاسخ های طولانی پرهیز کنید. سوالاتی که به کاربران در خرید یک محصول کمک می کنند جمع آوری کرده و در بخش سوالات متداول، یک پاسخ کوتاه و مفید برای آن ها مطرح کنید.

نتیجه گیری

دیجیتال مارکتینگ روز به روز در حال توسعه و پیشرفت است و فروشگاه های آنلاین همواره به دنبال راهی برای افزایش فروش و پیشی گرفتن از رقبای خود هستند. روش های مختلفی برای بهینه سازی یک سایت و بالا بردن ترافیک آن وجود دارد که از میان آن ها، سئو دسته بندی محصولات جزو الزامات موفقیت برای فروشگاه های آنلاین محسوب می شود.

تکنیک های مختلفی که در دسته بندی سایت از آن ها استفاده می شود توانایی جذب مشتریان بیشتر و در نتیجه افزایش فروش سایت را دارند. در این مطلب تلاش کردیم نحوه صحیح به کارگیری هر یک از ابزارهای سئو دسته بندی وردپرس را به شما همراهان گرامی معرفی کنیم.

+ نوشته شده در  دوشنبه 20 شهريور 1402ساعت 12:14  توسط ریحانه مقدم  بازدید 47 برچسب ها:

4 تکنیک مهم برای سئو سایت های بین المللی

سئو سایت های بین المللی مختص به سایت هایی است که قصد دارند به شکل بین المللی فعالیت خود را گسترش دهند. تقریباً چند سالی هست که قیمت دلار روز به روز در حال افزایش بوده و همین موضوع سبب شده تا مشاغل مختلف در داخل کشور سعی در توسعه کسب و کار خود در میان بازارهای جهانی داشته باشند

بدین این ترتیب برای رسیدن به هدف خود رو به سوی چند زبانه کردن وب سایتشان آورده اند. البته در این میان مدیری موفق است که بداند با کمک چه روشی می تواند سایت خود را بین رقبا برتر و بهتر نشان دهد.

اگر دارای سایت چند زبانه بوده یا اینکه از سئوکارانی هستید که روی یک سایت چند زبانه تمرکز کرده اید و قصد دارید در این خصوص روش های حرفه ای را به کار بگیرید و موجب موفقیت سایت خود شوید، به شما پیشنهاد می کنیم تکنیک هایی که در ادامه برای شما توضیح می دهیم، را مطالعه کنید.

موارد کلیدی در وب سایت های چند زبانه

در سئو سایت های بین المللی برخی مسائل کلیدی وجود دارند که توجه به آنها موجب خواهد شد بتوانید عیب و ایراد سایت را متوجه شوید و بهتر برای رفع ایرادات تلاش کنید. البته در صورتی که آموزش سئو را به شکل حرفه ای پشت سر گذاشته باشید، قطعاً کمتر با این چالش ها روبرو می شوید. از مسائل کلیدی وب سایت های چند زبانه می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

عدم ساختار URL  جامد

‏‏url ها به کاربران این دسترسی را می دهند تا در نسخه های مختلف وب سایت چند زبانه به آسانی پیمایش داشته باشند و تجربه کاربری خود را افزایش دهند؛ همچنین مخاطبان به موتورهای جستجو اطلاع می دهند که به دنبال چه محتوایی هستند تا موتورهای جستجو مطابق با بررسی و خواسته کاربر به آنها نشان دهد؛ در نتیجه نبود ساختار مناسب برای URLها روی تجربه کاربری اثر منفی دارد.

بهینه سازی و ترجمه ضعیف محتوای سایت

ترجمه محتوا با چند زبان در حالی که هیچ تغییری در سئوی آن صورت نگرفته همیشه برای وب سایت های چند زبانه موضوعی چالش برانگیز بوده است. برخی سایت ها از ترجمه های تحت اللفظی استفاده می کنند که همین امر موجب شده معنای اصلی محتوا هم تغییر کند؛ این امر باعث شده تا روند نتیجه گیری در حوزه سئو روز به روز ضعیف‌تر شود.

محتوای تکراری

موتورهای جستجوگر این قابلیت را دارند که چندین url را با محتوایی یکسان به عنوان صفحه های جداگانه در نظر گرفته و آنها را تفسیر کنند؛ همین موضوع می تواند مشکل محتوای تکراری را ایجاد کند.

تغییر خودکار در مسیرها

ریدایرکت خودکار از یک زبان به زبان دیگر می تواند از نمایش نسخه های متنوع وب سایت شما به کاربر و موتورهای جستجو پیشگیری کند.

تکنیک های فنی برای وب سایت های چند زبانه

در ارتباط با چالش های مهمی که در مسیر وب سایت های چند زبانه وجود دارد، صحبت کردیم. اما برای اینکه بتوانید از این چالش ها عبور کنید، علاوه بر اینکه باید دوره آموزش سئو را پشت سر بگذارید لازم است با نکات فنی که در این زمینه هست هم آشنا شوید. در ادامه به ۴ تکنیک فنی سئو برای وب سایت های بین المللی اشاره خواهیم کرد.

1- روی ساختار URLها باید تمرکز داشته باشید

به وجود آوردن url های اختصاصی برای هر زبان موجب ایجاد سیگنال هایی خواهد شد که به موتورهای جستجو کمک کند، وب سایت ها را دقیق، فهرست کنند. این کار شانس نمایش صفحه وب سایت شما را در میان نتایج با چندین زبان افزایش خواهد داد. از این رو مناطقی که می خواهید با زبان های مورد نظر هدف قرار دهید را مشخص کنید تا به مخاطبان ارائه شود.

به این مطلب دقت داشته باشید که شیوه استفاده از نام دامنه های جداگانه (Country code top-level domain) به اختصار ccTLD برای هر زبان را نباید فراموش کنید.

منظور از دامنه های ccTLD چیست؟

ccTLD دامنه های دو حرفی بوده که به کشورها اختصاص پیدا می کنند. این رویکرد شناسایی محتوایی که برای هر کشور به شکل اختصاصی برای آن در نظر گرفته شده، موجب می شود تا کار موتورهای جستجو و مخاطب آسان تر انجام شود. دامنه های جداگانه این قابلیت را دارند تا به شما در هدف گذاری هر منطقه ای کمک کنند. خرید و مدیریت کردن دامنه های گوناگون یک سرمایه گذاری زیاد را می خواهد؛ همچنین ایجاد بک لینک و اعتبار برای هر کدام از این منابع نیاز به وقت و تلاش بسیار زیادی دارد.

علاوه بر همه مواردی که بیان کردیم دایرکتوری های فرعی با gTLD را هم باید مورد توجه خود قرار دهید. این عملکرد شامل بهره گیری از زیر مجموعه هایی بوده که نسخه های مختلف کشور یا زبان وب سایت های چند زبان را در یک دامنه انعکاس خواهد داد. این کار موجب می شود تا بتوانید تمام تلاشتان را روی هاست و سئو برای یک دامنه متمرکز کنید.

شیوه دیگری که در این زمینه باید به آن اشاره داشته باشیم بهره گیری از زیر دامنه با gTLD برای برجسته کردن کشورها یا زبان های مختلف یک سایت چند زبانه است، اما با این حال gTLD  برای دامنه اصلی حفظ خواهد شد. بهره گیری از این رویکرد می تواند به تلاش و زمان بیشتری نیاز داشته باشد؛ اما میزبانی محلی با کمترین هزینه و بهبود سرعت صفحه سایت از نتایج پیاده سازی این رویکرد خواهد بود.

۲- هر صفحه را ترجمه و بهینه سازی کنید

ترجمه و بهینه سازی اصولی صفحات می تواند به شما کمک کند تا مخاطب به راحتی بتواند پیام به کسب و کار و سایت شما را دریافت کند؛ از این رو ترجمه محتوا را نباید تنها به وسیله ابزارهایی همچون گوگل ترنسلیت انجام داد.

برای اینکه دقت زیادی روی ترجمه داشته باشید، باید بتوانید به درستی آنها را با زبانی روان و شیوا بنویسید. اگر تنها روی گوگل ترنسلیت تکیه کنید با توجه به این که گوگل از الگوریتم های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای ارائه ترجمه های دقیق استفاده می کند، ممکن است خطاهای زیادی را از ترجمه شما بگیرد.

در نظر داشته باشید که حتی خطاهای جزئی هم می تواند به راحتی معنای محتوا را دستخوش تغییراتی کند و تجربه کاربری را زیر سوال ببرد.

همه چیز در صفحه سایت شما باید متناسب با زبان مخاطب باشد؛ حتی عناصر بصری که قرار است در کار مورد استفاده قرار بگیرند. سبک نوشتاری شما هم باید بر اساس زبان کاربری باشد که می خواهد با آن زبان، صفحه سایت شما را مورد بررسی قرار دهد. در نتیجه از عبارات و تصاویری استفاده کنید که با فرهنگ او همخوانی دارد.

از عناصر حیاتی سئو و کلمات کلیدی چند زبانه استفاده کنید. انجام ندادن این کار می تواند اطلاعات اشتباهی را برای ربات های موتور جستجوگر به همراه داشته باشد.

از توضیحات متا برای کار خود استفاده کنید. در این توضیحات حتماً کلمه کلیدی را قرار دهید؛ البته کلمات کلیدی مرتبط را در هر زبان مطابق با مخاطب هدف خود باید به کار بگیرید.

برچسب های عنوان را به محتوای خود اضافه کرده و اطلاعات صفحه را به هر زبان جدا انتقال دهید. از یک کلمه کلیدی چند زبانه استفاده کنید و آن را در برچسب عنوان قرار دهید تا مطمئن شوید که موتورهای جستجو، زمینه محتوا را درک کرده اند و می توانند آن را در رتبه بندی لحاظ کنند.

برای تصاویر حتما از متن هایی که هر عکس را با زبان مختلفی توصیف کرده استفاده کنید؛ زیرا شانس نمایش تصاویر در میان نتایج جستجوی گوگل با زبان های متعدد افزایش پیدا می کند. استفاده از لینک های داخلی را فراموش نکنید؛ لینک های محتوای داخلی را به صفحات مرتبط و مفیدی با همان زبان حتما به کار بگیرید.

3- تگ های Hreflang را به کار بگیرید

Hreflang جزو ویژگی های HTML بوده که اطلاعاتی از تغییرات محتوا را به موتورهای جستجو اعلام می کند. با توجه به اینکه آنها می توانند تنوع زبان ها را به کاربر نشان دهند، اعمال کردن Hreflang می تواند به شما کمک کند تا از مشکلات و جریمه هایی که برای محتوای تکراری وجود دارد، پیشگیری شود.

تگ های Hrflang به موتورهای جستجو در ارتباط با تنوع هر کدام از محتواها سیگنال هایی را ارسال می کنند؛ البته دستورالعمل خاصی را منتقل نخواهند کرد. علاوه بر این موتورهای جستجو همچون بینگ روی این برچسب ها حسابی باز نمی کنند؛ اما آنها از متا تگ های "محتوا به زبان" برای بررسی تنوع محتوا بهره می گیرند. تمامی این موارد از نکته های فنی برای سئو سایت های بین المللی محسوب می شوند که نباید به راحتی از کنار آنها عبور کرد.

4- از انتخابگر زبان استفاده کنید

از جمله شیوه های خوبی که می توان برای سئو سایت های بین المللی به کار گرفته شود قطعاً ارائه انتخابگر زبان کشور است. انتخابگر زبان به مولفه رابط کاربری اشاره داشته و این شرایط را برای کاربران مهیا می کند تا با هر زبانی که مایل هستند به جستجو در یک سایت چند زبانه بپردازند. آنها به مخاطبین زبان های مختلفی را ارائه می کنند و کاربر به آسانی می تواند با سایت ارتباط برقرار کند. این موضوع در ایجاد تعامل مناسب میان سایت و مشتری ارتباط موثری دارد.

+ نوشته شده در  دوشنبه 20 شهريور 1402ساعت 12:15  توسط ریحانه مقدم  بازدید 62 برچسب ها:

مهم ترین نکات در طراحی سایت سئو محور

وب سایت شما به عنوان مرکز دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود و جایی است که امکانات و قابلیت های متعددی را برای کنترل بازاریابی دیجیتال خود در اختیار دارید. طراحی سایت سئو محور یکی از مهم ترین موضوعاتی است که برای بهبود روند فروش در دنیای وب، باید به آن توجه کنید.

واقعیت این است که نقش سئو در افزایش رتبه گوگل یک سایت قابل چشم پوشی نیست و به همین دلیل به صاحبان کسب و کارها توصیه می شود، قبل از ایجاد سایت برای فروش محصولات و خدمات خود، حتما به اندازه کافی آموزش سئو را از منابع معتبر دنبال کنند. در این مطلب سعی شده است تا برخی از مهم ترین نکات در طراحی سایت سئو قید شود تا همه عزیزانی که قصد دارند از طریق اینترنت کسب درآمد کنند، بتوانند با رعایت این نکات، بازدید و رتبه سایت خود را بهبود ببخشند.

ایجاد وب سایت با دامنه و هاست مناسب

برای طراحی سایت سئو محور و موفق، عناصر مختلفی تاثیرگذار هستند. از جمله این عناصر دامنه و هاست وب سایت است. دامنه سایت در واقع به نامی گفته می شود که برای جستجوی وب سایت خود در نوار جستجو انتخاب می کنید و کاربران از طریق آن به سایت شما هدایت می شوند؛ همچنین منظور از هاست، فضایی است که صاحب وب سایت می تواند انواع فایل ها مثل تصاویر، فیلم ها، اسکریپت ها و... را روی آن نگهداری کند.

به طور کلی وجود هاست و دامنه برای ساخت یک وب سایت ضروری محسوب می شود و خرید هاست و دامنه مناسب، اولین گام برای ایجاد وب سایتی موفق است.

نشانه گذاری محتوا

از ابزارهایی که در اختیار شما گذاشته می شود استفاده کنید تا محتوای سایت خود را طبقه بندی کنید. دسته بندی و علامت گذاری بخش های مختلف سایت، باعث می شود کاربر در هنگام ورود به سایت شما دچار گیجی و سردرگمی نشود و به راحتی آنچه را که نیاز دارد، پیدا کند. این یک اصل مهم در طراحی سایت سئو محور محسوب می شود و نباید از آن چشم پوشی کرد.

این کار سبب انسجام و نظم سایت شما می شود و رضایت کاربران را بیشتر جلب می کند. علاوه بر این تقسیم بندی داده های وب سایت به گوگل کمک می کند محتوای شما را بهتر درک کنند و در نتایج جستجو به کاربران نمایش دهند. به این ترتیب یک گام برای بهینه سازی سایت خود برداشته اید و به هدف افزایش بازدید نزدیک تر خواهید شد.

طراحی سایت سئو محور و ریسپانسیو 

نکته دیگری که در هنگام ایجاد سایت باید به آن توجه داشته باشید این است که همه افراد وب سایت شما را از روی صفحه کامپیوتر یا لپ تاپ مشاهده نمی کنند؛ بلکه تعداد زیادی از کاربران با استفاده از گوشی تلفن همراه در گوگل جستجو کرده و به مطالب دسترسی پیدا می کنند. بنابراین وب سایت شما باید چیدمان و معماری انعطاف پذیری داشته باشد تا بتواند در هر قالبی نمایش داده شود.

از منظر سئو، سازگاری با موبایل یک فاکتور مهم برای رتبه بندی سایت های مختلف به حساب می آید؛ در نتیجه باید زمینه های لازم برای تبدیل قالب سایت خود به حالت موبایل، امکان تعامل با مخاطب و ویژگی های چیدمان صفحه را فراهم کنید تا تجربه کاربری مطلوب تری را برای مشتریان خود رقم بزنید.

انتخاب سیستم مدیریت محتوا

CMS یا سیستمی که برای مدیریت محتوا سایت خود انتخاب می کنید تاثیر زیادی بر میزان موفقیت شما خواهد داشت. همانطور که می دانید پلتفرم های متعددی برای طراحی سایت سئو محور وجود دارند که از جمله بهترین آن ها می توان به وردپرس اشاره کرد.

استفاده از CMS موجب می شود پایداری وب سایت شما افزایش پیدا کند و در آینده امکان بیشتری برای رشد و توسعه داشته باشید؛ همچنین این کار فرآیند طراحی وب سایت را بسیار آسان تر می کند و لازم نیست زمان زیادی را صرف ایجاد صفحات وب سایت خود کنید.

در حال حاضر رقابت تنگاتنگی بین مشاغل اینترنتی وجود دارد و صاحبان کسب و کارها برای جذب مخاطبان بیشتر، بسیار تلاش می کنند؛ به همین دلیل گاهی لازم است محتواهای قدیمی وب سایت خود را بروز رسانی کنید تا اطلاعات شما مطابق با آخرین تغییرات رخ داده در حوزه شغلی تان باشد.

با انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای مناسب، ابزارهای متعددی برای آپدیت کردن اطلاعات سایت خواهید داشت و بروزرسانی مطالب به سادگی انجام می پذیرد.

سرعت سایت

ممکن است کاربران شما برای دسترسی به مطالب عجله داشته باشند یا کیفیت اینترنت آن ها خیلی خوب نباشد. در این صورت شما باید بتوانید با افزایش سرعت سایت، زمان بارگیری صفحه را به حداقل برسانید تا مخاطب متقاعد شود که در وب سایت شما بماند.

برای تست سرعت سایت راه های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال می توانید از ابزارهای تست سرعت وب سایت رایگان مانند gtmetrix، uptrends، doctom-monitor و pagespeed insights استفاده کنید. یکی از دلایلی که انتخاب هاست مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد، تاثیر آن بر سرعت سایت است.

خرید هاست ارزان قیمت در بلندمدت آثار مخربی همچون کاهش سرعت سایت و نداشتن امنیت کافی را به همراه خواهد داشت. یک راهکار دیگر برای افزایش سرعت سایت این است که حجم فایل ها و تصاویر به کار رفته در صفحه را تا حد امکان کاهش دهید و آن ها را فشرده کنید.

در نتیجه یکی از مواردی که باعث می شود به هدف طراحی سایت سئو محور برسید، بهبود سرعت بارگزاری صفحات سایت است.

تجربه کاربری سایت

علاوه بر طراحی سازگار با موبایل، سرعت صفحه و ایجاد نشانه ها موارد دیگری نیز وجود دارند که استفاده از وب سایت شما را برای کاربر آسان تر و هدف طراحی سایت سئو محور را محقق می کنند. در طراحی ظاهری سایت خود باید به نقش عوامل بصری دقت کنید. عناوین اصلی را بزرگ تر یا برجسته تر بنویسید و از تصاویر مرتبط با موضوع استفاده کنید.

به این ترتیب از یکنواختی محتوا جلوگیری کرده و کاربر را در پیدا کردن قسمتی از متن که به دنبال آن می گردد، راهنمایی می کنید. در سایت های بزرگ تر وجود یک گزینه جستجو داخل سایت می تواند ایده خوبی باشد که در زمان مخاطب صرفه جویی می کند و او را مستقیما به سوی مطلب موردنظرش سوق می دهد.

 

تعامل با مشتری

ایجاد بخش پرسش و پاسخ در وب سایت کمک می کند تا یک راه ارتباطی مستقیم با مشتریان خود داشته باشید و به تعامل و تبادل نظر با آن ها بپردازید. به این طریق علاوه بر اینکه از نیازهای مشتریان آگاه خواهید شد، می توانید از انتقادات آن ها برای بهبود عملکرد خود استفاده کنید؛ همچنین شما می توانید از مشتریان خود بخواهید تا تجربه خرید خود را در قسمت نظرات با دیگران در میان بگذراند تا سایر افراد هم با مزایای خرید محصولات یا خدمات شما آشنا شده و نسبت به این کار تشویق شوند. به خاطر داشته باشید پاسخ دهی سریع و محترمانه به نظرات ارسالی مخاطبین و پاسخ دادن به سوالات آن ها یک راه عالی برای جلب رضایت کاربران است.

طراحی سایت سئو محور

سئو سایت امروزه به عنوان یک مهارت و حرفه شناخته می شود که برای صاحبان کسب و کارهای آنلاین جزو ملزومات به شمار می آید. طراحی سایت سئو به معنای استفاده از شیوه هایی برای قرار گرفتن در معرض توجه موتورهای جستجو است تا در نهایت محتوای شما را درک کرده و با عناوین جستجو شده توسط کاربران مطابقت دهد.

به این طریق بهینه سازی محتوا می تواند باعث شود تا سایت شما در نتایج جستجو رتبه بالاتری به دست آورد و شانس دیده شدن آن توسط کاربران بیشتر شود. یک سئوکار مجرب می تواند با تحلیل نیازهای کاربران، استفاده صحیح از تگ های html، بهره وری صحیح از حافظه گوگل و کارهایی از این قبیل نسبت به بهینه سازی سورس اقدام کند و موجب افزایش ترافیک و بازدید سایت شما شود.

+ نوشته شده در  دوشنبه 20 شهريور 1402ساعت 12:16  توسط ریحانه مقدم  بازدید 51 برچسب ها:

تاثیر تبلیغات بر فروش

+ نوشته شده در  پنجشنبه 16 شهريور 1402ساعت 5:14  توسط ریحانه مقدم  بازدید 58 برچسب ها:


نام سایت با پسوند دامنه ir بهتر است یا com؟

دامنه ir بهتر است یا com؟ هنگام خرید دامنه برای وب سایت، به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ تفاوت دامنه های اینترنتی چیست و پسوند دامنه چه تاثیری در سئو سایت دارد؟ این ها برخی از سوالاتی هستند که ذهن افراد را هنگام انتخاب دامنه وب سایت به خود مشغول می کنند. در این راهنمای انتخاب دامنه وب سایت به تمامی این سوالات پاسخ می دهیم.

برای پاسخ به سوال دامنه ir بهتر است یا com، ابتدا باید تفاوت دامنه های اینترنتی را بدانیم و محدودیت هایی که ممکن است وجود داشته باشند را بشناسیم. در این صفحه ابتدا به تفاوت دامنه ir و com خواهیم پرداخت و سپس مهمترین نکاتی را که هنگام انتخاب دامنه یا همان آدرس سایت باید مدنظر گرفت را بیان خواهیم کرد.

تفاوت دامنه ir و com

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که دامنه com چیست و چه کاربردی دارد. عبارت com از کلمه commercial به معنای تجارت گرفته شده است. در گذشته معمولا سایت هایی که قصد انجام فعالیت های تجاری داشتند از این پسوند دامنه استفاده می کردند؛ اما به مرور زمان نوع کاربری این پسوند محبوب عمومی تر شده و در حال حاضر آن را به عنوان یک پسوند دامنه بین المللی و معتبر می شناسند.

دامنه ir چیست؟ ایران نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر، پسوند دامنه سایت مختص خود را دارد که ir می باشد. اما داشتن دامنه با پسوند ir یا هر پسوند ملی دیگری، به معنای داشتن محدودیت دسترسی از سایر نقاط جهان نیست؛ بلکه این سایت ها به راحتی می توانند فعالیت های بین المللی انجام داده و حتی نسخه هایی با زبان های مختلف داشته باشند.

به عبارت دیگر کاربرد پسوند دامنه های ملی تنها برای این است که کاربران بدانند سایت متعلق به چه کشوری می باشد. حال که می دانید دامنه com چیست و با دامنه ir نیز آشنا شدید، به تفاوت دامنه ir و com خواهیم پرداخت و خواهیم گفت که بر اساس شرایط وب سایت، دامنه ir بهتر است یا com.

1. تفاوت قیمت دامنه ir و com

قیمت دامنه com حدودا 10 برار قیمت دامنه ir می باشد. از آنجا که خرید دامنه com از مراکز غیر ایرانی انجام می شود، در نهایت نرخ قیمت این دامنه براساس دلار محاسبه شده و درنتیجه قیمت بیشتری خواهد داشت.

2. میزان اعتماد کاربران

جهت خرید دامنه ir، سخت گیری های بیشتری انجام می شود و تمامی اطلاعات شخص خریدار، در سامانه های فروش دامنه ثبت می شود؛ اما این سخت گیری ها هنگام خرید دامنه com کمتر است.

به همین دلیل در صورت بروز مشکل و اختلاف بین کاربر و صاحب سایت (مانند اختلافات مربوط به پرداخت هزینه ها) پیگیری قضایی دامنه های ir در ایران بسیار آسان تر است. بنابراین معمولا کاربران داخلی، اعتماد بیشتری به سایت هایی با دامنه ir دارند.

3. سهولت در انتخاب دامنه

اگر فقط یک بار دامنه ثبت کرده باشید، می دانید که نام انتخابی شما باید با پسوند مدنظرتان آزاد باشد، یعنی نباید کسی قبل از شما آن نام را با پسوند مدنظر شما ثبت کرده باشد؛ در غیر این صورت شما قادر به ثبت دامنه مدنظرتان نخواهید بود.

به عبارت دیگر دامنه سایت ها باید یونیک (غیر تکراری) باشد. از آنجا که دامنه com در تمام دنیا مورد توجه و محبوب است، امکان این که نام مدنظر شما قبلا با این پسوند ثبت شده باشد زیاد است؛ بخصوص اگر این نام مفهوم انگلیسی و بین المللی داشته باشد.

اما دامنه ir معمولا فقط توسط افراد ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد و دامنه های آزاد (ثبت نشده) بیشتری دارد. بنابراین از دیگر گزینه های تفاوت دامنه ir و com، می توان به رقابت کمتر و داشتن دامنه های آزاد بیشتر در پسوند ir اشاره کرد.

+ نوشته شده در  سه شنبه 14 شهريور 1402ساعت 15:11  توسط ریحانه مقدم  بازدید 49 برچسب ها:


سئو تجارت الکترونیک چیست؟

+ نوشته شده در  دوشنبه 13 شهريور 1402ساعت 16:53  توسط ریحانه مقدم  بازدید 50 برچسب ها:


کیورد گپ چیست؟

برای بسیاری از سئوکاران این موضوع همیشه چالش برانگیز است که کیورد گپ چیست؟

این سوالی است که معمولا مدیران سایت ها و سئوکاران هنگام مواجه شدن با کلمات کلیدی می پرسند. کلمه های کلیدی یکی از حیاتی ترین عناصر برای سئو محتوا هستند که می توانند به شدت روی تجربه کاربری و رتبه گیری سایت تاثیر بگذارند.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب از آن جهت اهمیت دارد که می تواند سایت شما را در نتایج جستجو بالا بکشد. اما آیا مطمئن هستید کلمات کلیدی که در محتوای خود به کار برده اید، واقعا چیزهایی هستند که کاربران اینترنت جستجو می کنند؟

این موضوعی است که در مطلب زیر قصد داریم به آن بپردازیم. آشنایی با مفهوم کیورد گپ به شما کمک می کند هیچ کلمه کلیدی مفیدی را برای ارتقای رتبه سایتتان از دست ندهید.

کیورد گپ چیست؟

حتما از خود می پرسید واقعا کیورد گپ چیست؟

این مفهوم به چه دلیل برای سئوکارها اهمیت دارد؟ در پاسخ باید گفت Keyword Gap معیاری است که نشان می دهد کلمات کلیدی که سایت شما از آن ها ترافیک دریافت می کند، چه قدر با کلمات کلیدی رقبایتان تفاوت دارد.

به عبارت بهتر کیورد گپ می تواند با اندازه گیری ترافیک ارگانیکی که از کلمات کلیدی به دست می آورید، را اندازه گیری کند. سپس این مقدار در کنار آمار ترافیک ارگانیک سایت های رقیب قرار می گیرد و با مقایسه نتایج شما قادر خواهید بود کلمات کلیدی که از دست داده اید را کشف کنید.

مزایای آنالیز کیورد گپ چیست؟

آنالیز کیورد گپ با هدف یافتن فرصت های کلمات کلیدی صورت می گیرد. این کار به شما کمک می کند کیوردهایی که پتانسیل خوبی برای کسب و کارتان دارند، را شناسایی کرده و از آن ها استفاده کنید.

انجام تجزیه و تحلیل کیورد گپ نوعی تحقیق رقابتی سئو محسوب می شود و موجب می شود راحت تر بتوانید کلمات کلیدی را که رقبا از آن ها ترافیک زیادی کسب می کنند، بیابید. به خاطر داشته باشید که هدف شما از راه اندازی کسب و کار آنلاین، جلب توجه مشتریان و دستیابی به افزایش فروش است؛ بنابراین نباید از هیچ فرصتی برای دریافت بازدید کاربران اینترنت غافل شوید.

در ادامه می توانید فهرستی از مزایای آنالیز کیورد گپ را مشاهده کنید:

  • آنالیز کیورد گپ به شما کمک می کند از فیلترهای مختلف برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • با این روش می توانید کیوردهایی که ترافیک را به سمت رقبای شما هدایت می کنند بشناسید.
  • بعد از آنالیز کیورد گپ امکان تهیه فهرستی از کلمات کلیدی مناسب را خواهید داشت.
  • به کمک آنالیز کیورد گپ قادر خواهید بود میزان کلیک به ازای هر کلمه کلیدی را کشف کنید و در نتیجه کلماتی که هیچ کلیکی دریافت نکرده اند را در صفحات جدید خود به کار نبرید.
  • در حین تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی متوجه خواهید شد که کدام کلمات بین سایت های رقیب همپوشانی دارد. به این نحو شما پرکاربردترین کلمات کلیدی را پیدا کرده اید.
  • آنالیز کیورد گپ بین ترافیک دریافتی از موبایل و دسکتاپ تفاوت قائل شده و میزان ترافیک دریافتی از هر کدام را به شما نمایش می دهد.

چگونه یک کیورد گپ موثر انجام دهیم؟

بعد از اینکه به خوبی فهمیدیم کیورد گپ چیست و چه مزایایی دارد شاید بهتر باشد روش های عملی برای آنالیز کیورد گپ را نیز بررسی کنیم.

Similarweb یک پلتفرم عالی برای پیدا کردن کلمات کلیدی است که ترافیک واقعی سایت را به شما نشان می دهد. چطور باید با استفاده از این ابزار کیورد گپ را به طور موثر آنالیز کنیم؟ برای این کار کافی است در پلتفرم Similarweb وارد صفحه اصلی شوید و بخش مربوط به کیورد گپ را انتخاب کنید. پس از آن دامنه سایت خود و قبای مورد نظر را وارد می کنید و مقایسه کلمات کلیدی آغاز می شود.

داده های مختلفی از قبیل کلمات کلیدی که رقبا با آن ها ترافیک دریافت می کنند، در قالب یک نمودار به شما نمایش داده می شود. در این نمودار همچنین می توانید به آمار رتبه بندی، سختی کلمات کلیدی و مواردی مانند آن دسترسی داشته باشید که به شما در تحلیل کلمات کلیدی رقبا کمک می کند. در نهایت چیزی که از این نمودار به دست می آورید این است که می دانید کدام کلمات کلیدی پتانسیل ترافیک بیشتری را دارند و باید آن ها را در صفحات سایت خود بگنجانید.

استفاده از آنالیز کیورد گپ برای تدوین استراتژی سئو

فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید که لباس شنا می فروشید. در بستر اینترنت هزاران وب سایت دیگر نیز وجود دارند که برای فروش لباس شنا با شما رقابت می کنند؛ بنابراین لازمه موفقیت این است که مطمئن شوید هر کلیدواژه ای که رقبای شما را، به سمت افزایش ترافیک و فروش هدایت می کند، در محتوای صفحات شما نیز به کار می رود.

در نتایج مربوط به کیورد گپ احتمالا بسیاری از مواردی که نشان داده شده اند به کلمه کلیدی مورد نظر شما ارتباطی ندارند. برای اینکه تجزیه و تحلیل موثرتری داشته باشید، می توانید از روش های زیر برای محدود کردن نتایج استفاده کنید:

ارگانیک یا پولی؟مشخص کنید که می خواهید صرفا ترافیک ارگانیک را ببینید یا ترافیک به دست آمده از روش های پولی را نیز ارزیابی خواهید کرد.

جهانی یا منطقه ای؟ممکن است بخواهید ترافیک هایی که یک سایت از منطقه مکانی خاصی دریافت می کند را مشاهده کنید. به عنوان مثال دیجی کالا یک فروشگاه  آنلاین محبوب در ایران شناخته می شود و احتمالا آنالیز کیورد گپ مربوط به بازدیدهای خارجی کمکی به شما نمی کند. پس حالت منطقه ای را انتخاب کنید و روی ترافیک حاصل از کاربران ایرانی متمرکز شوید تا کلمات کلیدی موثر در این کشور را پیدا کنید.

دسکتاپ یا موبایل؟کاربران موبایل و دسکتاپ چه کلمات کلیدی را جستجو می کنند؟ ممکن است سایت هایی که بیشترین ترافیک موبایل را دریافت می کنند شرکت های ایرانی باشند اما در وضعیت دسکتاپ اوضاع می تواند برعکس باشد؛ بنابراین از تجزیه و تحلیل این موارد غافل نشوید.

توجه: برای بهره مندی از قابلیت آنالیز کیورد گپ ابزار تحلیل سئو سایت Similarweb می بایست اکانت اشتراکی تهیه کنید. این اکانت را هم می توانید از برخی سایت های ارائه دهنده خدمات اشتراکی ابزارهای سئو تهیه کنید و هم می توانید با ارتباط مستقیم با کارشناسان این ابزار، با داشتن حساب دلاری، این اکانت را تهیه کنید.

آنالیز کیورد گپ,ابزار تحقیق کلمات کلیدی,تحقیق کلمات کلیدی هدف+ نوشته شده در  پنجشنبه 9 شهريور 1402ساعت 14:19  توسط ریحانه مقدم  بازدید 58 برچسب ها: